Почетна

Како писати песму или причу

Оцена корисника:   / 2
НајлошијеНајбоље 

Ученици петог разреда веома слабо читају и пишу, не познају довољно српски језик и постижу слабе резултате у разумевању прочитаног. Желели су да науче технике писања како би поправили своју целокупну писменост и тако постизали боље резултате у свим предметима.

Основна идеја рада је да се код ученика створи и продуби свест о значају писмености и писања. Применили смо различите методе активног учења које подржавају вршњачко учење и коришћење ИКТ у настави и вршњачкој едукацији.

Идентификовали смо због чега је писање састава проблем ученицима и дошли до следећих сазнања: проблеми су недовољно познавање српског језика, сиромашан речник услед слабе комуникације на српском језику (код куће и у школи), слабе радне навике, недостатак идеја, правопис (велико и мало слово, запете), граматичка правила, почетак и завршетак састава, описи и детаљи.

Сви ученици су дали свој допринос реализацији пројекта према својим интересовањима и могућностима, а веома добра страна пројекта је та што су се неки ученици веома ангажовали и показали изузетну иницијативу и креативност у реализацији пројектне наставе (додатно прављење паноа, илустрације, прављење књижица и сл.).

Испоставило се да је писање песме ученицима било много тешко, тако да смо се у току реализације пројекта окренули писању прича. У PowerPoint презентацији ученици су приказали неколико песама наших познатих песника.

Успешни радови су послати на литерарни конкурс Подели дар који је расписан у интернет магазину „Моје дете“ за рубрику „Деца за децу“.

Ова тема захтева дуготрајан и континуиран рад, а њено решавање тек започиње пројектом „Како писати песму или причу“.

Гордана Јовановић, наставник српског језика

Путања

ПочетнаNastavaКако писати песму или причу