ЕРАЗМУС +

31.05.2024.

Bee Engaged

eTwinning projekat

У нашој школи, наставница физике Ивана Ђурђевић покренула је eTwinning пројекат под називом „Bee Engaged“ у сарадњи са наставником историје, Łukasz Łagowski, из Chrześcijańska Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi „Emmanuel“ w Krakowie, Пољска. Пројекат је покренут 07. маја 2024. године и планирано је да траје 8 недеља.

Главне активности током трајања пројекта су: обележавање Светског дана пчела, садња медоносног врта, израда хотела за пчеле и израда pdf документа са описима спроведених активности и занимљивим задацима за ученике. У ту сврху, у пројекат су се укључили наставници наше школе, који су осмислили и спровели занимљиве радионице са ученицима различитог узраста.

У пројекту су учествовали: учитељице, Данијела Живић и Олга Пејић, наставница математике Тамара Ботић, наставник српског језика Мироје Бурић, наставница енглеског језика Војислава Лабус, наставница информатике Ивана Николић, наставница хемије Ивана Петровић, наставник биологије Александар Петровић, библиотекарка Мирјана Пешко и наставница физике и технике и технологије, Ивана Ђурђевић.

Ученици су истраживали о пчелама, о урбаном пчеларству, биљкама, решавали задатке из математике, користили веб алате , цртали, бојили, правили и осмишљавали своје продукте. Обележили су Светски дан пчела својим ангажовањем и презентовали своје радове на мултидисциплинарном часу, на коме смо наградили дипломама учеснике и најистакнутије појединце у пројекту.

Ивана Ђурђевић

27.10.2023.

Семинар у Сплиту

23.10.2023.

Семинар у Падови

10.10.2023.

Посета школи "Sehit Kahraman Celikbas Ortaokulu"

У оквиру Еразмус+ пројекта „Желим да се мој глас чује!“, три члана нашег колектива, у саставу: Јасмина Стојчић, директор школе, Ивана Ђурђевић, (професор Технике и технологије и Физике) председник Школског одбора и Војислава Лабус, (професор Енглеског језика) координатор Ученичког парламента, посетиле су партнерску школу у Анталији „Sehit Kahraman Celikbas Ortaokulu“. У разговору са представницима школе, размениле су сазнања и стекла нова искуства о специфичностима школе. Обишле су неколико часова и увериле се да су деца свих земаља света иста, да имају слична интересовања, да воле сличну музику, играју исте игрице…

У турским школама, ученици носе униформе

Часови ваннаставне активности

Трећег дана посете партнерској школи у Анталији, чланови нашег Еразмус+ тима, били су у посети средњој школи „Ozel egitim meslek okulu“.  Сазнали су како се деца са посебним потребама припремају за самосталан живот. У школи их, између осталог, уче како се укључује веш машина, машина за прање посуђа, како се поспрема соба, да кувају домаће специјалитете, спремају посластице, да рециклирају отпад, почисте двориште, итд.  Домаће компаније су у обавези да их запошљавају. Унутар школе, налазе се комплетно опремљене кухиње, хотелске собе, свака соба је беспрекорно чиста а особље школе је веома љубазно. Поједини ученици су желели да се фотографишу са гостима.

Представници наше школе, посетили су часове ваннаставних активности, гледали представу у извођењу драмске секције, рецитаторске секције и слушали како пева хор. Наставили су дружење у зборници са колегама, уз неизбежну турску кафу.

Колеге из партнерске школе – фотографија за успомену и препричавање

Комплетно опремљна кухиња где деца са посебним потребама уче да кувају и поспреме за собом.

Поспремање хотелске собе

Рециклирање отпада

Ученици више школе са својом професорком и гостима из Србије

Директор школе „Ozel egitim meslek okulu“ са најближим сарадницима и гостима из Србије

Чланови колектива нашег Еразмус+ тима, четврти дан су посетили предшколску установу која је у саставу основне и средње школе „Sehit Kahraman Celikbas Ortaokulu“. У разговору са координатором за пројекте и колегама, сазнали су да су све школе у Турској умрежене у исти дигитални систем, да се у том систему налазе сви алати и средства која се користе у настави. Кроз исти систем, умрежени су и сви ученици. Тај дигитални систем користи се од 2016. године и одлично је функционисао за време короне. Ту се налазе годишњи планови наставника, месечни планови, ту су сва потребна документа. Све је транспарентно и дигитализовано. Све школе имају исти дизајн сајта, упис је на основу територијалне припадности, итд. Држава подједнако третира сваку школу.

Разговор о дигиталним алатима

Деца у учионицама за предшколско образовање, веома су креативна у свакодневним активностима

Кабинет за Информатику

Пети дан, наш Еразмус+ тим је имао више времена да разгледа град и сумира утиске и нова сазнања о функционисању образовног система у Турској.

Немогуће је одолети турским баклавама, ратлуцима, чајевима, сувенирима, накиту

Захваљујемо се партнерској школи на гостопримству, на часовима које су приредили за нас, свим колегама са којима смо разговарали, деци која су лепо васпитана, радознала, дисциплинована, вредна!

27.04.2023.

У свету боја

презентација школе будућим првацима

Дана 28.03. 2023. године одржана је презентација ОШ „Сутјеска“ будућим првацима. Флајере смо поделили предшколским установама са територије општине Земун. Одлучили смо се да одржимо неколико радионица за будуће прваке и да тај дан има тему под називом „У свету боја“. Одржано је пет радионица. Ученици четвртог разреда су нам помогли да угостимо будуће прваке и пренали своја искуства из школских дана.

РАДИОНИЦЕ

1. Hello & Welcome, Bonjour et Bienvenus

Радионицу су припремиле наставнице француског и енглеског језика, Драгана Радујко и Војислава Лабус. Предшколци су имали прилику да се упознају са словима које се користе у француском и енглеском језику и научили су прве речи уз помоћ бојанки. Певали су песмице заједно са наставницама, које су користиле различита наставна средстава да би деци приближиле садржаје песмица: фотографије, играчке и гестикулацију. Наставница енглеског језика је радила активност Mistery box, у оквиру које су деца погађала о ком предмету се ради. Деца су одушевљено певала са наставницама и научила нове речи.

2. Полетарац у дигиталном свету

Радионицу је припремила учитељица Данијела Живић. Предшколцима је приказано како могу сами да направе бојанку уз помоћ дигиталног алата за графички дизајн, Canva. Учитељица Данијела, је заједно са децом креирала бојанку, коју смо потом одштампали и дали деци да обоје по жељи. Најхрабрији су покушали и сами да креирају своју бојанку. Радионица се предшколцима много допала.

3. Мали истраживачи

Експерименталну радионицу осмислиле су наставнице технике и технологије, Ивана Бастаја и Ивана Ђурђевић. Идеја којом су се водиле била је да се будућим првацима прикажу једноставни експерименти, користећи састојке које могу пронаћи код куће. Основа сваког експеримента биле су јестиве прехрамбене боје. Предшколци су, заједно са наставницама, изводили експерименте: чаробно млеко, вулкан у боји и лава лампу. Били су толико одушевљени да је један предшколац рекао: „Ја ово носим кући!“

4. На крилима маште

На радионици су предшколци, уз помоћ ученика четвртог разреда наше школе, радили колаж под називом „Јоргован“. Предшколци су правили цветове јоргована од креп папира и хамера, секли и лепили лишће на претходно припремљеној подлози, бојили и лепили птичице. Певали су и песму „Разгранала грана јоргована“. Активности су пратили слајдови на презентацији. Колаж је испао фантастичан, сви смо се сложили. Предшколци су уживали у групном раду и певању. Ову радионицу водиле су учитељице Биљана Пилиповић Стојиљковић и Ксенија Кукрић, као и библиотекар Мирјана Пешко.

5. Срећна животиња

У оквиру радионице Срећна животиња, предшколци су правили омиљене животиње од пластелина различитих боја. На тај начин су вежбали фину моторику као и препознавање боја. Затим су причали о животињама: где живе, шта једу, када су срећне и које особине поседују. Осмех на дечијем лицу показао нам је њихово одушевљене продуктима које су направили. За радионицу су биле задужене наставница српског језика Гордана Јовановић и наставница француског језика Драгана Радујко.

27. 04. 2023.

Желим да се мој глас чује!

Еразмус+ је један од највећих програма ЕУ  који финансира пројекте мобилности и сарадње у области образовања, обука младих и спорта. Одлучили смо се да конкуришемо у области општег образовања, за краткорочне пројекте мобилности и осмислили пројекат под називом „Желим да се мој глас чује!“. Веома смо поносни што је наш пројекат одобрен за финансирање.

Пројекат почиње 01. марта 2023. године и траје 18 месеци. У оквиру пројекта, планирана је посета три члана нашег колектива школи у Анталији, Турској, као и похађање два курса за четири члана нашег колектива. Тим посетама планирали смо јачање менаџерских компетенција руководства школе, увођење неформалних облика рада са ученицима у наставном процесу и подизање нивоа самопоуздања код ученика, спречавање осипања ученика из образовног система и  њихово оснаживање за наставак школовања. Припремили смо низ пратећих активности у оквиру пројекта, којима планирамо да спроведемо у дело оно што смо усвојили приликом мобилности запослених. Учешћем у Еразмус+ пројектима видимо огромну шансу за опстанак наше школе. Желимо да се наш глас чује, наша дела виде и наши успеси постану опипљиви унутар локалне заједнице, али и изван наше земље. Радујемо се што смо носиоци промена и утемељивачи европске димензије у раду наше школе.

Ивана Ђурђевић, координатор пројекта

27. 04. 2023.

Дигитални беџ за нашу школу

Наша школа је учествовала у самовредновању у оквиру Селфија, у периоду од 14. новембра до 2. децембра 2022. године, у првој сесији. Руководиоци школе, наставници и ученици изнели су мишљење о употреби дигиталних технологија за побољшање праксе у погледу наставе и учења.

Селфи инструмент намењен је промовисању самовредновања примене дигиталних технологија за наставу и учење. Селфи инструмент развила је Европска комисија у сарадњи с међународним тимом стручњака.

Учешћем у Селфи самовредновању нашој школи је додељен дигитални беџ.

 

Ивана Ђурђевић, координатор школског Селфи тима

Erazmus + projekat K1
Želim da se moj glas čuje!
Project Summary

Why did you apply for this project?

Naša škola ima bogatu istoriju, dugu 58 godina. U našoj tradiciji stoji da je škola uvek negovala različitosti, multikulturalnost, borben duh i važnost dečijeg osmeha. Unazad nekoliko godina se susrećemo sa problemom segregacije učenika romske nacionalnosti. Učestvovali smo u izradi Pravilnika o desegregaciji, kao i nizu projekata radi pružanja podrške učenicima iz marginalizovanih grupa. Naš problem je i dalje prisutan. Učešćem u Erasmus plus projektima mobilnosti uvideli smo ogromnu šansu za opstanak naše škole, vraćanje ugleda koji škola zaslužuje, a prvenstveno radi pružanja podrške našim učenicima. Želimo da se naš glas čuje, naša dela vide i naši uspesi postanu opipljivi unutar lokalne zajednice, ali i izvan granica naše zemlje. Smatramo da svaki naš učenik ima šta da ponudi i važno je da pronađe svoje mesto u društvu, na najbolji mogući način.

Please provide a translation in English.

Our school has had a rich history of 58 years. Our tradition indicates that the school has always nurtured diversity,multiculturalism,fighting spirit and the importance of children’s smiles. For the last couple of years,we have been encountering the problem of segregation among Roma students. We participated in the drafting of the Rulebook on desegregation, as well as a series of projects for the purpose of providing support for students from marginalized groups. Our problem has still been present. By participating in this project, we saw a huge chance for the survival of our school,restoring the reputation that the school deserves, primarily for the purpose of providing support to our students. We desire our voice to be heard, our works to be seen and our successes to become tangible not only within the local community, but also beyond the borders of our country. We believe that each of our students has something to offer and it is essential that they discover their place in the society.

What do you want to achieve by implementing the project

Učešćem u projektu želimo da popravimo ugled škole u lokalnoj zajednici, da se naši učenici osećaju prihvaćeno od svojih vršnjaka iz okoline u kojoj žive. Želimo da podignemo njihovo samopouzdanje u svoj rad, svoju važnost u društvu. Implementiranjem novih nastavnih metoda pružićemo podršku svakom učeniku da ostvari svoj puni potencijal i prepozna svoje talente, produbi svoja interesovanja, ojača svoje digitalne sposobnosti.

Please provide a translation in English.

By participating in the project, we would like to improve the reputation of the school in the local community, so that our students feel accepted by the peers in the environment where they live. We would like to raise our students’ confidence in their work, their importance in society. By implementing new teaching methods, we will support every student to realize their full potential and recognize their talents, deepen their interests, and strengthen their digital abilities.

What activities are you going to implement?

Planirana je poseta partnerskoj školi, radi posmatranja na radnom mestu i uvida u njihov rad. Prenećemo stečeno znanje na naš kolektiv i uvrstiti u akcioni plan nova saznanja do kojih smo došli. Takođe, planirano je pohađanje kursa za nastavno osoblje radi implementiranja neformalnog obrazovanja u nastavni proces, kako bismo doprli do svakog učenika. Kurs koji će nam pomoći da razvijemo potrebne kompetencije i saznamo nove strategije za sprečavanje osipanja učenika iz obrazovnog sistema, takođe će nam pomoći da osnažimo učenike, motivišemo ih i privolimo da nastave obrazovanje.

Please provide a translation in English.

A visit to the partner school has been planned, for the purpose of the workplace observation and insight into our partner’s work. We will transfer the acquired knowledge to our colleagues and incorporate in the action plan new knowledge we have obtained. Furthermore, course attendance for teaching staff has been planned in order to implement informal education in the teaching process, in an attempt to motivate every student. A course that will assist us not only to develop the necessary competencies and learn new strategies which could prevent student dropout from the education system, but also to empower students, motivate them and encourage them to continue their education.

What results do you expect your project to have?

Učešćem u projektu očekujemo jačanje menadžerskih kompetencija rukovodstva škole radi prevazilaženja problema osipanja učenika iz obrazovnog sistema, unapređenje nastave korišćenjem inovativnih nastavnih metoda i jačanje kompetencija nastavnika za pružanje podrške učenicima iz marginalizovanih grupa.

Please provide a translation in English.

By participating in the project, we expect to strengthen the managerial competencies of the school leadership in order to overcome problems in the area of dropping out of students from the educational system, to improve teaching using innovative teaching methods, and to strengthen teachers competencies in order to support students from marginalized

Scroll to Top